İki mülakattan sonra: en önemli şart fotojenik olmak

Abuzer Kadayıf says:

Değerli Özgür SEÇİM ve diğer arkadaşlar.

Ben de yarışmanın mülkatı için çağrıldığımda (ki başvuru yapmamdan 3 hafta sonra çağırdılar) , neresidir nasıl gidilir vs gibi konuları ararken bu web sitesini buldum ve burada yazılan şeyleri tek tek okudum ve bu yüzdendir ki biraz da moralim bozuk olarak gittim ilk görüşmeye.

İlk görüşme için aradıkları zaman ertesi gün gelmemi istediler , ben de kendilerine saat alternatifi olup olmadığını sordum 14 ya da 16 dediler ve ben 16 yı seçtim.

Oraya gittiğimde karşılaştığım ortamın yukarıda yazılanlardan tamamen farklı olduğunu gördüm.

İstanbulda ve Avrupa yakasında oturduğum için kendi aracımla gittim ve evden biraz geç çıktığım ve trafikte takıldığım için malesef ancak 16:45 gibi orada olabildim.

ATV binasının dışında hem oraya hem de etraftaki iş merkezine gelenler araçlarını E5 yan yola koyuyorlar ben ileri geri park yeri aradım ama bulamadım , ATV nin kapısına çok yakın bir yere ancak sıkıştırdım.

Güvenlik görevlisi yanıma gelip güleryüzlü bir şekilde, ATV ye mi geldiğimi sordu , evet yanıtını verince arabayı koyduğunuz yerden tırlar geçiyor ve geçişi engellediniz geçerken çarpabilirler dilerseniz şu tarafa alalım diye uyardı, Şansıma gösterdiği yerden bir araç park yerinden çıkıyordu ve oraya parkettim. Sonuç itibarı ile tır çarparsa çarpsın diye umursamamazlık yapmadı ve benim iyiliğimi gözetti.

Stüdyonun nizamiyesinde güvenlik harici bir beyefendinin elinde yarışma mülakatına katılacak kişilerin listesi vardı , adımı listeden kontrol etti ve hoşgeldiniz diyerek beni ana binaya yönlendirdi. 1 saat geciktiğimi söylediğimde de görüşmeler devam ediyor sorun değil dedi.

Ana binaya girerken aklıma hp burada yaşadığım olumsuzluklar vs geldi , haydi dedim kendime evlilik programı delileri ile tanışmaya hazır ol.

İçeri girdiğimde beklediğimden tamamen farklı boş denecek kadar sakin bir ortam gördüm.

Stüdyo kapılarının açıldığı ve ortada danışma bankosunun olduğu bir salon , Salonun etrafına dizilmiş 50 kişinin oturabileceği banklar ve bu banklarda bekleyen 20 kadar insan vardı. Aynı zamanda burada yan yana. Yiyecek , Soğuk İçecek Çay ve Kahve çeşitleri satışı yapan otomatlar , onun yanında ücretsiz sıcak ve soğuk su alabildiğiniz su sebili ve kağıt bardak ünitesi de ağzına kadar doluydu, susadığım zaman buradan su aldım. Diğer otomatlar demir 1 tl ile çalışıyordu ve içeceklerin ücreti de 1 tl idi. Yiyecek otomatında sandviçinden bisküvisine çikolatasına her şey vardı.
Yani burada 2 saat de beklesen sorun olacak bir durum değil.
Bekleyen insanlar ya telefonla konuşuyor ya da yine telefondan nette surf yapıyordu.
Bir görevli geldi adımı listeden kontrol etti ve çağıracaklarını söyledi.

BU ARADA BAHSETMEDEN GEÇMEYEYİM ORTAMIN NEZİH HALE GELMESİNİN NEDENİ EVLİLİK PROGRAMININ BAŞKA KANALA TRANSFER OLMASI

Şu an o stüdyoda Zahide ile yetiş hayata ve kim milyoner olmak ister çekimleri yapılıyor sadece.

10 dakika sonra bizi yukarıdaki bir odaya davet ettiler. Toplamda 10 kişiydik. Bu 10 kişiyi tek tek yüzyüze görüşmeye aldılar ben öğrenci bir arkadaş ile en son 2 kişiye kaldım o yüzden sohbet etme şansım oldu oda boş kalınca.

Görüşmeye girdiğimde 35 yaşlarında bir beyefendinin önünde benim başvuru formum duruyordu ve buradaki bilgileri bana teker teker sorarak teyit etti , beni tanımak için daha detaylı sorular da sordu , yarışmaya neden katıldığımı aldığım para ile ne yapmak istediğimi sordu ve verdiğim cevapları üşenmeden tek tek not aldı , yetişemediği yerleri de pardon kullandığınız şu kelime neydi diye itina ile sordu ve hepsini elindeki kağıda aktardı.

Olumlu olur ise saat 19:00 da arayacaklarını eğer aramazlarsa olumsuz olduğunu bilmemi istediler.

16:45 de gittiğim ATV’den 17:30 da ayrıldım. Görüşmeye bana verilen saat olan 16:00 da gitmiş olsam bile 1.5 saatte ayrılmış olacaktım.

2 saat bekledik vs. vs diye şikayet eden arkadaşlara bir çift lafım var.

Bu bir yarışma , bir eğlence ve bir oyun üstüne üstlük siz buna katılmak için bir para vermiyorsunuz, eğer ki katılıp yarışabilirseniz de onlar size para veriyor, Yarışmaya toplam başvuru sayısı 1.5 milyonu geçmiş, sizin başvurunuzu değerli görmüşler ve sizi oraya kadar çağırmışlar, bunun kıymetini bilin , bu yüzdendir ki değil 2 saat 12 saat beklemek gerekse de buna itiraz etmek, şikayet etmek hiç etik değil.
Ben en son katılmam gereken bir davada , duruşma saati belli olduğu halde 4 saat kadar sıranın benim davama gelmesini bekledim. Ameliyat olmak için cebinizden onbinlerce lira verdiğiniz bir özel hastanede bile eğer ki bir önceki ameliyat uzarsa 3-4 saat ameliyat önlüğü giymiş bir şekilde bekleyebiliyorsunuz. Bugün Kanada’da bir banka şubesine gittiğinizde işlem yaptırmak için 2 saat beklemek normal sayılıyor ve etrafa baktığınızda hiç kimsenin umurunda olmadığını ve bunu normal karşıladıklarını görüyorsunuz.

Aynı akşam saat 18.56 da aradılar ve ertesi gün 2. mülakata çağırdılar saat 14:00 de orada olmamı istediler.

Ertesi gün saat 14:00 de orada oldum.
Görevliler yapımcının sabah bir trafik kazası nedeni ile stüdyoya geç gelebildiğini bu yüzden programın biraz sarktığını peşinen söylediler. Ortam bir önceki güne göre daha kalabalıktı ama ortamdaki insan sayısı 40 dan fazla değildi, o da gelenler hep arkadaşları ve eşleri ile gelmiş olduğu için. Ben orada beklerken saat 13:00 de gelen grup yarışma programının çekildiği stüdyodan çıkarak bir üst kata çıktı ve bizi oraya alıp 20 soruluk bir sınav yaptılar. Sınavda süre olmadığını belirttiler. Ben dahil bir çok kişi 5 dakikada tamamlayıp verdik benimle birlikte sınava girenlerden bir kız 20 dakikada tamamladı ve biz de onun tamamlamasını bekledik , görevlilerden hiç biri onu bunaltacak ya da rencide edecek hiç bir davranışta bulunmadı , yeter bak herkes seni bekliyo falan demedi, sonuna kadar herkez nazikti.

Buradan çıktığımızda bizden bir önceki grubun bekleme yerine alındığını gördüm , sınavda aynı soruları sordukları için karşılaşmayalım diye onları sınav çıkışı üst kata almışlar anlaşılan.

Bir önceki gün gördüğüm ve sohbet ettiğim 2 kişiyle yeniden karşılaştım , bir tanesi izmirden eşiyle gelmiş , çalıştıkları işten izin almışlar, yöneticileri de yarışma lafını duyunca heyecanlanmış ve onlara 2 gün izin vermişler. Orada 5-6 kişi sorulan soruları verdiğimiz cevapları vs tartıştık.
Sonrasında hemen grup grup üst kata yapımcı ile yapılacak görüşmeye çağırdılar.
Görüşmeye o gün toplamda 30 kişi girdi. Şunu gördüm ki sabah 11 de çağırılan ama gelememiş kişileri bile saat 16:00 da gelse bile kırmayıp alıyorlar görüşmeye , yeterki adı listede olsun ve gelemiyorsa önceden arayıp haber versin.

Görüşmeye çağrılmayı beklerken Zahide Yetiş 2 defa yanımızdan geçti, ilk geldiğinde koridor kalabalıktı ve bekleyenlere “kolay gelsin arkadaşlar” diyerek başarı da diledi.

Bekleyenler azalınca son 10 kişi oradaki bir makyaj odasında oturup bekleme ve sohbet etme şansımız oldu , herkes ortak olarak işinden zor izin aldığını bazıları hastalık mazereti ile gitmediğini vs anlattı. Hiç kimse beklemekten ya da bulunduğu durumdan şikayetçi değildi. Arabası olanlar aynı yöne geri dönecek insanları bırakmak için davet yaptılar vs.

Mülakata girmeden önce bu 10 kişi mülakatların yaılacağı ve de yarışma ekibinin günlük çalışma ofisi olan yere alındık , buradaki arkadaşlar çok samimiydiler ve benimle bekleyen ve sohbeti çok seven diğer arkadaşların tüm sorularını içtenlikle cevapladılar , bizimle sohbet ettiler.
Burada öğrendik ki haftanın ilk 4 günü mülakatlar cuma çekim hazırlığı haftasonu da çekimler oluyormuş.

Bize açık olarak belirttikleri ifade şu :

Sevgili arkadaşlar sizi önümüzdeki 1 ay içinde arayabiliriz. Eğer 1 ay içerisinde aramazsak olumsuz olarak kabul edin. Bu arada her gün acaba ararlar mı diye beklemeyin çünkü sadece perşembe günleri arıyoruz.

Ben bu açıklamayı beğendim çünkü boş yere her gün her çalan telefona ümitlenmek istemem.

Mülakat görüşmem çok kısa sürdü, girdiğim odada Yapımcı Meltem kayalı ve 2 bayan daha vardı, bir el kamerası da tripod üzerinde beni çekiyordu. benimle mülakat yapan yarışmanın yönetmeniydi diye tahmin ediyorum.

Yarışmaya neden katılmak istediğimi ve ne kadar kazanmak istediğimi sordu, eşimin teşviği ile katıldığımı vs söyledim.
En sonunda “lütfen eşinize bizim sevgilerimizi iletiniz, ve bizden haber bekleyiniz” dediler.

Burada yarışmacı olmak için kriterin ne olduğunu açıklıyorum.

Sevgili arkadaşlar benimle beraber mülakatlara giren 2 arkadaştan birisi dünkü yarışmada yarıştı bir diğeri de şu an gösterilen reklamda var yani o da yarışmış.

Bu yarışmada yarışmacı olabilmek için en önemli olan şart fotojenik olmak. Güzel ya da çirkin olmaktan bahsetmiyorum, fotojenik olmak apayrı bir şey. Benimle mülakata giren ve orada gördüğüm 40 kişi arasından ben de olsam bu 2 arkadaşı seçerdim çünkü gerçekten ekrana yakışıyorlar.

Yarışmacıları elemelere çağırırken farklı gruplar halinde çağırdıklarını düşünüyorum , çünkü benim çağrıldığım grupta sadece çok iyi eğitim almış olanlar vardı.

Muhtemelen adayları şu gruplara göre ayırıyorlar.

1- çok güzel kızlar
2 – ilginç – acaip tipli erkekler (rastalı, afro , saç baş dağılmış)
3- 1 milyonu zorlayacak derecede bilgililer (20 soruluk sınavda 18-19 yapanlar) kelli felli meslek profesyonelleri ve çok zeki öğrenciler

Ben burada riskli bir karar verdim, yarışmaya başvurduktan 3 hafta sonra aranmam , bütün dünyada farklı ülkelerde çalışmış olmam vs dolayısı ile 3. gruba dahil olduğum belliydi. Sınavda full çekersem ve yarışmaya çağırırlarsa çok çok kazık soracakları da belliydi. bunla karşılaşmamak için doğru bildiğim soruları da yanlış işaretledim. soruların 19unu biliyordum 12 sini doğru işaretledim.

Anlaşılan o ki benimle aynı gün mülakata giren ve fotojenik olan 2 kişi seçilmiş , bunlardan yarışmasını tv de izlediğim arkadaş benim joker kullanmadan tüm soruları bildiğim bir soru dizisi ile jokerlerini boşa harcayıp 125bin liralık soruya da yanlış cevap verip 15bin tl ye düştü. Diğeri ne yapmış program yayınlanınca göreceğiz.

Yukarıda danışıklı dövüş vs yazan arkadaş halt etmiş, çünkü yarışan insanlarla ben orada 2 saat sohbet ettim. yarışmaya 1 sene önce başvurmuş, geçen sürede evlenmiş , iş değiştirmiş, izmire taşınmış vs. acaba ararlar mı , ararlarsa uçak biletini ne zaman almalı vs gibi konuları benim yanımda eşi ile tartıştı. Sıradan bir başvurandı.

Dediğim gibi iş o handycamin sizi nasıl çektiği ile alakalı, çünkü sonrasında o görüntüleri monitörde izleyip ekranda düzgün görünecekleri seçtikleri kesin.

Yarışmanın web sitesine girin, fragmanlardan son 1 senede yarışmış olanlara bakın.

1 tane bile çirkin ya da göze hoş görünmeyen kız, ya da bir tane burnu vs eğri adam bulamayacaksınız.

Bunu anlayabilmek için de sizi oraya davet etmek zorundalar, olaya o handycam karar veriyor, ve malesef ki ben oldum olası her türlü kamerada felaket çıkarım, o yüzden aranmayacağımdan eminim :)

Bu şansı herkes denemeli , eğer ki çağrıldıysanız denememezlik yapmayın.

eğer ki çok uzak yoldan geleceksiniz , şu soruyu kendinize sorun.

1- Fotojenik miyim.
2 – Dışa dönük miyim ?
3 – Bulunduğum ortama pozitif enerji katıyor muyum ?
4- kendimi çok düzgün ifade edebiliyor ve şivem olsa bile düzgün ve akıcı konuşuyor muyum ?

Yukarıdaki sorulardan 2 tanesine hayır cevabı veriyorsanız zahmet etmeyebilirsiniz.

ama yine de 1.5 milyon kişi arasından davet edilmişseniz , hayatınızda 1 defa yaşayacağınız bir deneyim için sonrasında “keşke gitseydim

Gülcennet says:

Zannediyorum , yapım ekibindensiniz.Kendiniz çok belli ettiniz. Önerileriniz için teşekkürler. Ama kimseye ” halt etmiş” şeklinde konuşamazsınız.

Abuzer Kadayıf says:

Ben oturdum üşenmedim insanlara yönlendirici olsun diye buraya deneyimlerimi yazdım.

Siz yukarıda olduğu gibi benim için de “yapım ekibinden” diye işkembeden sallamış ve bir keze daha “halt etmişsiniz”.

Sonuç olarak. benim başvurumdan bugüne benimle aynı anda orada bekleyen 6 kişi yarıştı ve ben çağrılmadım.

Bunların arasında yazımda bahsettiğim 5 dakikada işaretlenecek soruları 30 dakikada kıvranarak işaretleyen kız da var , Henüz 18 yaşında olup da 2 saattir bekliyorum ben burada okulda sınavdan çıkıp koşarak geldim, bilsem sınavımdan hızlı çıkmazdım diye ortalığı ayağa kaldıran kız da var. Yarışırken şunu da öğrendik ki okulu ATV ye 10 dakika uzaklıktaymış.

Şunu bir kez daha gördüm ki, o koltuğa oturmak için çok ilginç bir tip olmak lazımmış.

Benimle aynı anda orada bekleyen çok güzel kızların çıkmamış olmasına şaşırıyorum , onlar da şanslarını Kenan Işığın sorularına “avet” diye cevap veren Toktamış Ateşin kızına karşı kaybetmişler anlaşılan :)

Abuzer Kadayıf, 24 Ocak 2014, http://www.ozgursecim.com/?p=1249
Abuzer Kadayıf’ın yarışmaya dair yaklaşımına katılıyoruz.
 
Bu yazıda kullandığımız “fotojenik” fotoğraf, Muhammed Moheisen tarafından Pakistan’da çekilmiş. Afganistanlı bir mülteci çocuğun fotoğrafı bu. Adı Gül Bibi Shamra, 3 yaşında. Hayatın başka konuları da var…Sığınmacılar ve mültecilerle dayanışma derneği: http://www.sgdd.org.tr/
moheisen - gul bibi shamra ,3 yaşında

Bir yorum

  1. müzeyyen

    meraba bana cok yardımcı oldunuz ama çok heyecanlıyım ne yapmam gerekiyor biraz daha yardmcı olurmusunuz

Yorum yap (kaydolmaya gerek yok)